Bazas > Captieux > Roquefort

10 september 2015 - Roquefort, Frankrijk

Dag 68 woensdag 9 september, Bazas - Captieux, 18 km.
Dag 69 donderdag 10 september, Captieux - Roquefort, 36 km

Vandaag een herhaling van gisteren, voor een groot deel over een oud spoorwegtracé gelopen. Vandaag van Captieux naar Roquefort en gisteren van Bazas naar Captieux. Veel valt daar niet over te vertellen. Het is rechtdoor lopen, blik op oneindig en de vogeltjes horen fluiten. Heb de afgelopen twee dagen samengelopen met Titus. Hij kwam eergisteren na een tocht van 37 km vermoeid de gîte in Bazas binnen. Heeft na de problemen tijdens de eerste twee dagen op zijn camino snel de smaak te pakken gekregen, vertelde hij.
We besloten in Bazas samen van start te gaan en hebben het na twee dagen rechtdoor lopen aardig met elkaar kunnen vinden.
Zit hier in de mooie gite van Les Amis de St. Jacques des Landes in Roquefort. Vanavond is voor ons een prachtig 5 gangen diner gekookt door de hospitalier hier. Zit aan tafel met Titus, hospitalier Jean-Pierre en drie Franse vrienden die een weekje met elkaar optrekken tot St. Jean Pied de Port.

Drie uur later.

Jacques één van de Franse vrienden ligt even verderop enorm te snurken. Dit abnormale gegrom en gesnurk gaat werkelijk door elke gehoorbeschermer heen. Je zult zo'n snurker als partner hebben, bedenk ik me.

Ben moe maar zin om naar bed te gaan heb ik eigenlijk niet. Het gaat een onrustig en luidruchtig nachtje worden. Hou het vanavond kort. Tot later.

1. Onno:
    12 september 2015
    Dag Bert,

Het aantal reacties op je blog lijkt wat minder te worden nu iedereen weer volop aan het werk is en de dagelijkse routine de overhand krijgt. Zelf heb ik het de afgelopen weken behoorlijk druk gehad, maar heb wel aan je gedacht. De drukte hangt samen met goede nieuwe zaken, waar we binnenkort over moeten bijpraten.

Laat deze tocht geen routine worden en koester elk mooi moment. De mooiste tijd van het jaar qua lichtval is nu, ik ben benieuwd naar de foto's (die wat mij betreft steeds beter worden).

Groeten,

Onno
  2. Rob:
    13 september 2015
    Hoi pelgrim Bert,
    Je begint nu al behoorlijk de Spaanse grens te naderen, kun je dit al merken qua parcours of taal; heuvelachtiger en Baskische invloeden? Je loopt nu iets westelijker dan mijn route. De glooiing van het terrein nam wel toe. Maar door mijn gebrek aan kennis van het Frans zijn taalinvloeden aan mij voorbij gegaan.
    Je vroeg of ik het kasteel van je adellijke gastheer op Google Earth kon vinden. Dat is wel gelukt maar niet door de coördinaten, wel door de plaatslocatie in te geven. Mooi kasteel; incl. zwembad en een groot (soort) gazon op de binnenplaats.
    Heb je nog wel eens wat gehoord van die groep Letten of Litouwers die steeds een dag voor je uit liep?
    Aan medepelgrims heb je momenteel geen gebrek, overdag zowel als snachts, hoewel je ze op het ene moment liever kwijt dan rijk bent.
    Sterkte er mee en geniet nog even van de "bon jour" periode voor je overschakelt op " beunos diaz"
    Bon Camino
    Rob